fbpx

Bel ons: 085 27 31 111

Voor betere relaties met uw relaties!

2 weken gratis proberen

Gratis opstarten

24/7 beantwoording

Dagelijks opzegbaar

AVG-proof

Hoe de stress van telefoons gastvrijheid verstoort!

Telefoondienst horeca - Bofa Telefoondienst

Het is onze beroepsdeformatie om ook als wij vrij zijn kansen te zien. Zeker met alle huidige maatregelen zien wij stress van en door inkomende telefoontjes. Zo ook onze enthousiaste telefonist Sandra die u graag meeneemt in een recente ervaring van de verstoring van gastvrijheid door de rinkelende telefoon.

Telefonisch reserveren is de nieuwe norm

Ik heb eindelijk eens besloten een hapje te gaan eten met de kids. Maar ja met de nieuwe normen is reserveren natuurlijk aan te bevelen. Omdat ik niet weet of ze een internet reservering nog zien zo last-minute besluit ik maar te bellen of ze nog plek hebben. Dus pak ik de telefoon om te vragen of er nog een plekje vrij is voor deze mooie avond. Natuurlijk heb ik er al helemaal zin in! Laat de voorpret maar beginnen… ik pak de telefoon en ga aan het bellen.

Gemiste kansen door rinkelende telefoon

Terwijl ik bel, wordt mijn geduld op de proef gesteld…1 keer gaat de telefoon over…2 keer gaat de telefoon over en ja je raadt het al die telefoon blijft maar overgaan. Ik denk bij mezelf het zal wel megadruk zijn. Aangezien het restaurant waar ik graag wil eten redelijk dichtbij is besluit ik om er gewoon naartoe te gaan en te zien of er nog een tafeltje voor ons is. Maar ja wat zou ik doen als ik zou moeten reizen.

Stress bij personeel

Daar aankomend zien we dat er nog voldoende tafeltjes vrij zijn. Het personeel dat er wel is probeert de focus te houden op de gasten in het restaurant. Wat mij als telefonist opvalt is dat de telefoon onafgebroken lijkt te rinkelen. Er gaat meteen door mijn gedacht “wat veel gemiste kansen dat gerinkel”. En voor het personeel is het duidelijk ook niet fijn om steeds te horen, want je ziet ze geërgerd naar de telefoon kijken en ze roepen zelfs leg de hoorn even naast de haak…

De telefoon wordt niet meer aangenomen

Als wij er zijn komt er een ober naar ons toe, die eerst de vereiste vragen stelt, dit noteert en ons vervolgens één van de vele vrije tafels wijst. Op mijn opmerking dat ik ook gebeld had om een tafel te reserveren geeft hij aan dat het opnemen van de telefoon tweede prioriteit is en dat het bedienen van de klanten nu hun aandacht nodig heeft… Met andere woorden al die gemiste telefoongesprekken zijn gemiste klanten die zeker plaats hadden kunnen nemen in het restaurant. Wow wat zonde! Dit restaurant had nog meer mensen kunnen bedienen en daarmee geld kunnen verdienen

Rinkelende telefoon zorgt voor irritatie

Direct nadat wij aan tafel zitten worden onze drankjes opgenomen en krijgen wij de menukaart, maar de bediening is duidelijk afgeleid en geïrriteerd. Terwijl ze wegloopt bij de tafel zegt ze tegen haar collega om de telefoon nu uit te zetten want ze is er klaar mee! Ik hoor dat ze haar best doet dit stil te zeggen, maar toch valt het mij op dat ze geïrriteerd is door de rinkelende telefoon.

Klanten lopen weg als jij de telefoon niet aanneemt

Het enige dat ik kan bedenken is dat deze beleving voor iedereen zoveel beter kan. Want als je het inkomende telefoonverkeer afvangt met de flexibele telefoondienst van Bofa worden de bellende gasten geholpen, zijn de tafels in het restaurant gevuld én is het personeel niet geïrriteerd. Weet je namelijk dat van de 10 gesprekken er maximaal 2 zijn die een voicemail inspreken? De andere 8 mensen gaan op zoek naar een ander restaurant.

Telefoonservice voor horeca – zorg voor rust en gastvrijheid

Als telefoniste neem ik voor veel bedrijven de telefoon aan. De afstemming met mijn klanten (waaronder ook horeca) is altijd perfect. Ik krijg inzicht in hun reserveringsysteem, weet hoeveel tafels maximaal bezet kunnen zijn voor deze dagen en plan voor de beller graag een tafeltje in. Ik kan zelfs voor hen de vereiste coronavragen stellen en registreren. Meer rust in het restaurant en aandacht voor de gasten die in het restaurant zijn. Dat wil iedere horecaondernemer toch?

Test twee weken gratis en vrijblijvend

Heb jij een horecaonderneming? Of een ander bedrijf die met soortgelijke problemen zit? Je mag bij Bofa Telefoondienst altijd twee weken gratis en vrijblijvend onze dienst uittesten. Zo ontdek en ervaar jij het gemak van een telefoondienst. Kan je zelf wel de telefoon aannemen? Geen probleem, lukt het je niet? Dan schakelt hij door naar jouw externe telefoonteam bij Bofa. Na de twee proefweken zit je nergens aan vast, maar weet je wel of dit dé oplossing is voor jouw gemiste inkomende gesprekken.