fbpx

Bel ons: 085 27 31 111

Schakel door wanneer u wilt

2 weken gratis proberen

Gratis opstarten

24/7 beantwoording

Dagelijks opzegbaar

AVG-proof

Maak kennis met Monique

Monique - Bofa Telefoondienst

Bij Bofa Telefoondienst geloven wij in de meerwaarde van samenwerking. Zowel met onze klanten als met ons personeel. Daarom stellen wij graag onze medewerkers aan u voor. Onze telefonisten en medewerkers zijn tenslotte uw flexibele telefoonteam. Deze keer stellen wij graag Monique aan u voor.

Monique is bij ons binnengekomen als telefoniste en inmiddels een aantal jaren werkzaam als management assistente.

Vertel eens waarom je bij Bofa Telefoondienst werkt?

Monique: “Bijna 7 jaar geleden kwam ik in dienst bij Bofa Telefoondienst. Wat mij al heel snel opviel was de saamhorigheid, collegialiteit, positiviteit en eerlijkheid binnen het team. Ik heb bij verschillende werkgevers gewerkt en weet dat dit niet vanzelfsprekend is. Het werd mij al snel duidelijk dat ik in een ‘warm bad’ terecht was gekomen.”

Telefoonteam selecteren op basis van de cultuur van Bofa Telefoondienst

Monique vertelt graag hoe de nieuwe medewerkers aangetrokken worden en waar je aan moet voldoen om onderdeel uit te maken van het Bofa-team.

“Bij het werven van een nieuwe medewerker kijken we altijd of deze persoon ook op de “Bofa-manier” in het leven staat. Naast de eerder genoemde eigenschappen zijn hoge mate van zelfstandigheid en zeer zeker ook flexibiliteit belangrijke randvoorwaarden. Als de persoon voldoet aan onze voorwaarden zal de sfeer in het team goed blijven en zal je een hechte groep gaan worden. Als ik naar mijzelf kijk vind ik het bijzonder prettig om met elkaar het werk gedaan te krijgen.”

Wat voor werkzaamheden doe je?

“Mijn werk als managmentassistente is heel divers. Naast het meedraaien als telefoniste, leid ik medewerkers op, maak ik werkinstructies, ben ik vraagbaak, ondersteun Ronny (de eigenaar van Bofa Telefoondienst), zorg voor de werkplanning, beheer personeelszaken, ontzorg in de administratie en nog veel meer kleine taken.”

Wat zijn de leukste werkzaamheden die je mag uitvoeren?

Op de vraag wat de leukste taak is, valt Monique heel even stil en kijk ze ons met een vraagteken in haar ogen aan.

“Uit dit alles kan ik onmogelijk 1 ding kiezen wat ik het leukste vind. De afwisseling van werkzaamheden maakt dit werk voor mij zo leuk. Zelfs al zou ik alleen telefoon aannemen is er nog veel afwisseling, want geen enkele klant is hetzelfde. Het ene moment spreek je (formeel, netjes en volgens afgesproken script) met klanten van een advocaat, maar het volgende moment heb je een veel losser gesprek met iemand die een afspraak wil maken bij de fysiotherapeut. Hoe wij de telefoon aannemen en de tone-of-voice van de gesprekken stemmen wij altijd met de klanten af. Zo passen wij in de cultuur van onze klanten en zal de beller het gevoel hebben met een interne medewerker te spreken. Deze schakeling tussen verschillende soorten gesprekken houd je scherp. Tot slot voelt het altijd goed als je de beller ergens mee kunt helpen.”

Zijn er ook minder leuke dingen aan het werk als telefoniste op afstand?

“Persoonlijk vind ik van niet. We werken inderdaad allemaal vanuit huis. Het grote voordeel hiervan is dat je volledig kan focussen op je werk en er rust is om je heen. Dus geen verschillende gesprekken door elkaar heen van jou en je collega’s. Voor het dagelijks contact met collega’s hebben we een programma waarin we voortdurend met elkaar kunnen communiceren, dat is erg fijn. Verder zien we elkaar regelmatig bij een vergadering of etentje/borrel.”

Welke uitdaging pak jij graag met twee handen aan op het werk?

“Ik ben een echte regelneef die graag alles goed regelt voor anderen. Gelukkig is mijn werk is heel divers, maar ik wordt het meest enthousiast van het regelen van zaken. Dit kan zijn dat ik voor een collega iets moet regelen, dan wel voor de beller naar één van onze klanten. Het oplossen van problemen/vragen is hetgeen waar ik veel voldoening uit haal. Dit betekent voor mij dat ieder gesprek (intern en extern) met vriendelijkheid, begrip en kennis gedaan wordt. Zelfs bij negatieve gesprekken zal een beller met een tevreden gevoel het gesprek afsluiten. Dan pas ben ik tevreden.”

Zijn er ook nog andere uitdagingen die je graag oppakt?

“Leuke vraag! Ik vind het heerlijk om de wensen en bedrijfscultuur van onze (nieuwe en bestaande) klanten te vertalen naar een goede en duidelijke werkinstructie en script. Uiteraard zorg ik voor een uitgebreide instructie en uitleg naar onze (en uw) medewerkers. Nogmaals, de beller moet de ervaring hebben van het bedrijf die ze bellen. Daarom is deze werkinstructie zo belangrijk! Voor de klanten die extra diensten zoals bijvoorbeeld het agendabeheer afnemen, maak ik een uitgebreidere werkinstructie. Vervolgens train ik de desbetreffende medewerkers die deze klant ondersteunen. Hiermee krijg je kwaliteit én service waar wij als Bofa Telefoondienst voor staan.“

Welke klanten zijn echt leuk om voor te werken?

“Alle klanten zijn leuk om voor te werken, omdat iedere branche en bedrijf zijn eigen charme heeft. We hebben nog niet heel veel klanten in de horeca-, sport- en cultuurbranche. Persoonlijk zou ik het erg leuk vinden als we meer restaurants, theaters, sport- of dansscholen als klant zouden krijgen. Mensen gaan hier voor hun ontspanning naar toe en het geeft een goed gevoel om eraan mee te helpen om mensen een fijne tijd te laten hebben.”

Als jij voor één dag de baas van Bofa Telefoondienst mag zijn? Wat zou je dan doen?

“Dat is een lastige vraag zeg… maar wat ik zou willen doen is de frequentie dat we elkaar zien, verhogen naar 1 x per maand. Dit zou dan niet altijd in de vorm van een vergadering hoeven te zijn, maar dit zou ook bijpraten kunnen zijn tijdens een borrel, etentje of andere activiteit.

Het zien van elkaar in levende lijve blijkt altijd een positieve werking te hebben op de saamhorigheid en dat vind ik heel belangrijk.”

Wat is jouw gouden tip voor klanten die overwegen een telefoondienst in de arm te nemen?

“Kies altijd voor Bofa Telefoondienst! Dit zeg ik niet zomaar, want wij zijn klantvriendelijk, zeer betrokken, secuur, betrouwbaar en heel flexibel. Klanten die soms naar een ‘goedkopere en andere’ telefoonservice een uitstapje maken, komen eigenlijk altijd binnen een jaar weer terug. Dit is voor ons een bevestiging dat onze manier van aanpak uiteindelijk doorslaggevend is op bijvoorbeeld de tarieven. 

Tot slot wil ik zeggen dat bedrijvennog beter gisteren dan vandaag kunnen starten met onze telefoondienst. Wij nemen onze klanten veel werk uit handen en zorgen voor de ‘rust’ die ze nodig hebben om hun andere werk nog beter te kunnen doen.”

Ook twee weken gratis en vrijblijvend testen?

Lijkt het u ook interessant om het voordeel van deze samenwerkende telefoondienst te ervaren? Probeer onze telefoonservice nu gratis en vrijblijvend twee weken uit. Hiermee ontdekt u het gemak, de rust en de waarde voor u en uw collega’s.