fbpx

Bel ons: 085 27 31 111

Minder stress, meer gemak

2 weken gratis proberen

Scherpe gesprekstarieven

24/7 beantwoording

Geen opzegtermijn

AVG-proof

Meer klanten en aandacht in de horeca

Telefoondienst Horeca

Wat was het toch fijn om te horen dat de restaurants weer open mochten na de corona lock down. Ondanks de mooie innovatieve ideeën om met een afhaalmenu je eigen thuisrestaurantje te creëren, gaan mijn vrouw en ik ook graag een hapje eten op de locatie zelf.  Na eerst even de kat uit de boom gekeken te hebben, hebben we onlangs online gereserveerd en zijn we lekker gaan eten bij een chique restaurant. Toch viel mij iets op dat ik graag met jullie wil delen.

Je werk niet kunnen loslaten

Zoals vele ondernemers wel zullen herkennen, neem je je vak overal mee naar toe. Een restauranthouder die bij een collega restaurant een hapje gaat eten, zal elk detail vanaf het aperitief tot de afsluitende koffie bij thuiskomst kunnen benoemen en beoordelen. Een reclameontwerper zal de menukaart niet enkel lezen om de bestelling door te geven, maar zal ook de marketingtechnische en grafische zaken van deze kaart in zich hebben opgenomen.  Zo zijn dus veel mensen ook tijdens een avondje ontspannen met hun vak bezig zijn en jawel… ik dus ook.

Tevreden gasten bij horeca is prioriteit

Het viel me een aantal keer op dat de telefoon rinkelde, maar niemand van het bedienend personeel die tijd had om de telefoon te beantwoorden. Dat is natuurlijk hartstikke logisch. Uw personeel brengt namelijk borden met eten naar uw gasten. Zij wachten met smacht op uw heerlijke kookkunsten en anders worden deze koud.

Maar ook een gast die net binnenkomt en naar een tafeltje wordt gebracht, laat u niet wachten om even een telefoongesprek te beantwoorden. En wat te denken van de dorstige, naar u zwaaiende terrasgast. Deze wilt u ook graag zo snel mogelijk van een lekker koud drankje voorzien. Allemaal(goede) redenen om de telefoon even te laten rinkelen. Directe handel is immers het belangrijkste en de daarbij behorende service is eveneens van groot belang. U wilt dat men vaker bij u terugkomt om te eten dus laat u niemand wachten.

Uw restaurant niet optimaal gevuld?

Wat me echter ook opviel, was dat er een (groot) aantal tafeltjes onbezet waren.  Er was dus nog voldoende ruimte voor extra gasten.  Echter hoe komen die aan een tafeltje als de telefoon niet wordt beantwoord? De telefoon is inmiddels gestopt met rinkelen en het gesprek is onbeantwoord gebleven.

Ik heb dit die avond meerdere keren geconstateerd en zag ook dat het restaurant tegenover wel behoorlijk druk bezocht was. Het is ook een gezellige straat dus als men in dit restaurant niemand kan bereiken, is de overkant ook een optie dacht ik nog.

Niet voldoende mankracht om de telefoon op te nemen.

Uiteindelijk kon ik het niet laten en heb ik de manager toch eens gevraagd hoe hij hier tegenaan keek. Deze manager erkende het probleem. Maar er was simpelweg niet voldoende mankracht om de telefoon te beantwoorden, kreeg ik als antwoord. Zeker niet nu ook niet alle tafels mogen worden opgevuld, ze nadien moeten worden ontsmet en ook nog een gezondheidsintake moet plaatsvinden. Daarbij gaf hij ook aan dat hij minder personeel in de planning heeft, want minder gasten bedienen betekent automatisch met minder mensen aanwezig in het restaurant.

Telefoon niet beantwoorden kost geld en omzet

De manager beaamde dat het niet beantwoorden van de telefoon reserveringen kost en daarmee ook omzet.  Anderzijds gaf hij aan dat het beantwoorden van telefoongesprekken nu ook niet meer zo gemakkelijk is als eerst.  Mensen hebben vragen over de corona maatregelen. Ze willen weten of ze op het terras mogen eten en wat er gebeurd als ze door bijv. regen naar binnen moeten etc. etc. Maar ook een telefonische intake of iemand gezond is. “Het beantwoorden en stellen van deze vragen kost veel tijd en die moeten we besteden aan de gasten die daadwerkelijk hier zijn”, aldus deze horeca ondernemer.

Nu heb ik nooit de intentie en zéker niet als doel om tijdens mijn ontspanning ook nog eens mijn dienst te verkopen.  Enerzijds omdat ik uiteraard ook even mijn gedachten wil verzetten, anderzijds omdat ik anders boze blikken van vrouw en kinderen naar me toe geworpen krijg 😉 In dit geval vond ik het echter oprecht vervelend voor deze horeca ondernemer die al zo zwaar getroffen was, dat ik het niet kon laten en tóch mijn diensten heb uitgelegd.

De oplossing: Schakel de telefoon door naar een antwoordservice

Deze horeca ondernemer wist niet van het bestaan van een dergelijke dienst,. Ik heb hem dus uitgelegd dat hij de telefoon (na aantal keer over laten gaan) kan doorschakelen en deze door een ervaren telefonist (van ons) word beantwoord.  Zo kunt u rustig de telefoon laten gaan en worden de reserveringen aangenomen en zelfs geboekt indien mogelijk. Op basis van uw instructies zorgen wij dat uw bellende klanten ook de service krijgen die u in uw restaurant ook verleent. Maar wij geven ook antwoorden over corona maatregelen. Zodoende houdt u alle rust en focus op uw aanwezige gasten, hoeft u niet het extra personeel in te plannen én worden de lege stoeltjes ook nog gevuld!

Test het 3 weken gratis uit en ontdek het voordeel

Omdat wij snappen dat u graag zelf wilt ervaren wat het voordeel is hanteren wij 3 weken proefperiode. Deze ondernemer wilde het wel testen. Inmiddels zijn we 2 weken verder en hebben wij bij onze antwoordservice (uiteraard adviseren wij van wc eend, wc eend…) een zeer tevreden klant erbij.

Een restaurant eigenaar die begrijpt dat je iedereen tevreden moet houden en bereikbaar moet zijn voor nieuwe klanten en die zijn omzet ziet stijgen door een facilitaire taak zoals het beantwoorden van de telefoon uit te besteden!

Start nu ook 3 weken gratis en vrijblijvend!

Herkent u deze problemen en wilt u deze oplossing eens uitproberen? Bel me op of vraag online informatie op…. En probeer 3 weken gratis uit. U zult zien dat het ook voor uw restaurant omzetverhogend werkt en de rust geeft die u nodig heeft.

Ronny van den Bosch 

WhatsApp Offerte per WhatsApp