Minder stress, meer gemak

Twee weken gratis proberen

Scherpe gesprekstarieven

24/7 beantwoording

Geen opzegtermijn

AVG-proof

Wie maakt er eigenlijk gebruik van telefoondiensten?

Dat uw klantenservice uitbesteden veel voordelen heeft, is geen geheim meer. Focus op eigen werkzaamheden, geen telefoontjes mislopen en geen afspraak missen. Dat zijn de punten die het meest gewaardeerd worden door onze klanten, naast de manier van werken van onze professionele en persoonlijke telefoniste op afstand. Maar wie zet er dan een telefooncentrale in? En ook niet onbelangrijk: past het mogelijk ook bij u? En zo ja, waarom dan? Lees gauw verder om dat te achterhalen.

Tone of voice passend bij uw branche

Een kleinschalig team dat de tone of voice van uw bedrijf gemakkelijk eigen maakt, dat is één van de sterke punten van Bofa Telefoondienst. En de afwisseling in gesprekken, over verschillende producten en diensten, maakt de dag voor een telefonist afwisselend en interessant. Vooral advocaten, fysiotherapeuten en makelaars weten hun weg naar onze antwoordservice te vinden. Wie wij graag van dienst zijn en waarom, sommen we kort op per beroep.

De telefonische bereikbaarheid van advocaten

Wie zelfstandig advocaat is of een advocatenkantoor runt, zal herkennen dat de telefoon voortdurend gaat. En dat terwijl u uw aandacht moet vestigen op een zitting, de voorbereiding daarvan of in gesprek moet met uw cliënt. Wat doet u eigenlijk met de
binnenkomende telefoontjes wanneer ze niet goed uitkomen? Een telefoniste op afstand is wellicht een oplossing. Uw cliënt merkt niet dat zij geen onderdeel uitmaakt van uw bedrijf en u mist geen belangrijke informatie of gesprekken.

Agendabeheer voor fysiotherapeuten

Als fysiotherapeut bent u dagelijks het liefst bezig om de mensen weer soepel op de been te krijgen. Behandelingen gaan soms hele dag door. En de telefoon? Die wordt opgenomen tijdens een behandeling, wat best storend is, of niet opgenomen. De meeste telefoontjes gaan over een hulpvraag of over het maken van een afspraak. De telefoon doorschakelen naar een bedrijf als Bofa Telefoondienst helpt u om de afspraken te maken en concrete terugbelnotities te maken. U schakelt alleen door wanneer u dat uitkomt. Of dat nu voor een uur is of de hele dag, u heeft het zelf in de hand.

Representatief verlengstuk naar de klant van de makelaar

Net wanneer u mogelijke kopers rondleidt door een huis, gaat de telefoon. De vraag is: wat doet u ermee? Misschien belt er net iemand met een bod voor een ander huis of het is puur een informatief gesprek. Door gebruik te maken van een telefoondienst, wordt iedere beller te woord gestaan. Bij een belangrijk gesprek ontvangt u een e-mail of SMS met een gespreksverslag, indien u dat wenst kan dat zelfs bij ieder gesprek. Het team van Bofa Telefoondienst is getraind in het beantwoorden van gesprekken van makelaars.

Telefonische ondersteuning voor adviseurs

Het woord adviseur is nogal breed, gezien u als adviseur werkzaam kunt zijn in de administratie en belasting, media en communicatie, ICT of wellicht in het onderwijs. Met welke tak van sport u zich ook bezighoudt, ook voor u is een secretaresse op afstand interessant. Kwaliteit, persoonlijkheid en klanttevredenheid wegen zwaar voor een goede telefoondienst. Voordelen waar u van kunt profiteren. En het helpt u vooral om efficiënt om te gaan met uw tijd.

Sportscholen en personal trainers: focus op eigen werk

Doelen halen samen met jouw cliënt door samen het trainingsschema te doorlopen, hem over de streep te halen, samen kijken naar voedingsschema’s. Een groepsles in de zaal of een personal training op maat. Werkt u in de sport, dan zit u waarschijnlijk niet stil. Wat geeft u eigenlijk de meeste voldoening in uw baan? En past het opnemen van een telefoon daarbij? De telefoon doorverbinden wanneer het u uitkomt, is een oplossing om toch aandacht te geven aan een beller, zonder dat een training daardoor wordt verstoord.

Waarom bouwbedrijven een telefoondienst gebruiken

Zit u net op het dak om het dakleer te branden of hoog op de ladder met een verfkwast in de hand, gaat de telefoon. Gesprekken tijdens werkzaamheden storen niet alleen, als u in de bouw werkt kan het best gevaarlijk zijn om uw hoofd niet volledig bij het werk te houden. Genoeg zzp’ers en mkb’ers in de bouwsector maken daarom gebruik van een telefoonservice.

Welke branches nog meer?

Andere bedrijven die volop kiezen voor de diensten van bofa telefoondienst bevinden zich in de volgende sectoren:

  • Verzekeraars en banken
  • Zorgverleners
  • Retailers
  • Beveiliging
  • Toerisme
  • Vastgoed
  • Uiterlijke verzorging
  • Trainers & coaches

Is mijn bedrijf te klein voor een telefoondienst?

Een vraag die wel eens gesteld wordt door ondernemers is: ben ik te klein om mijn klantenservice uit te besteden? Het antwoord is kort, maar krachtig; nee. Sterker nog, wanneer u een zelfstandige zonder personeel bent of een kleine mkb’er is het uiterst
belangrijk om te zorgen dat de telefonische bereikbaarheid optimaal is. Een telefoniste op afstand is dus dé uitkomst voor uw bedrijf, want niet bereikbaar zijn frustreert. Wanneer u wel opneemt, maar niet de volledige aandacht bij het gesprek heeft, merkt de klant dit ook. Een goede telefoondienst ontzorgt hierin en helpt u juist verder. Lees vooral ook het artikel ‘Waarom bedrijven massaal failliet gaan zonder goede telefoondienst’.

Ondersteuning in de vorm van persoonlijk contact

Een andere zorg die vaak worden uitgesproken door ondernemers is: verlies ik de warme band met mijn klanten door een telefonist in te zetten? Bekijk het van de positieve kant: een telefonist is getraind in klanten te woord te staan. Of klanten nu vragen om hulp, niet tevreden zijn met eerdere service, juist hun lof willen uitspreken: in alle situaties blijft een telefonist persoonlijk, rustig en duidelijk. Wij, Bofa Telefoondienst, krijgen vaak een compliment van de ondernemers die wij ondersteunen, omdat hun klanten aangeven ‘hartelijk en fijn gesproken te hebben met een collega’. U kunt er dus vanuit gaan dat een telefoondienst een verlengstuk van uw zaak is.

Hoe helpt telefoonservice een groot kantoor?

Waar een zzp’er zich afvraagt niet te klein te zijn voor een telefoondienst, denkt een mkb’er met een groot kantoor daarvoor soms te groot te zijn. Runt u een (middel)grote zaak met personeel, dan ligt het grootste voordeel van een telefoondienst voor u in het besparen van kosten. U hoeft geen receptionist apart in te huren voor het beantwoorden van de telefoon. Heeft u er al één of twee in dienst? Dan is het goed te weten dat u tijdens vakantie, ziekte, lunch of op piekuren de telefoon altijd kunt doorschakelen. Door het inzetten van een antwoordservice, heeft u überhaupt niets te maken met vakantie of ziekte: de telefoondienst zorgt dat er genoeg professionele telefonisten het werk overnemen.

‘Zoveel telefoontjes mis ik toch niet?’

Mocht de gedachte dat u ‘niet veel gesprekken mist’ u besluipen. Sta er dan even bij stil dat het niet gaat om het aantal gesprekken, maar om het aantal belangrijke gesprekken. Een klant, lead of een bod mislopen is ontzettend zonde. Vooral wanneer u weet dat u zelf kunt kiezen voor bijvoorbeeld een kleine bundel en dat de klantenservice uitbesteden helemaal niet veel hoeft te kosten. Een overeenkomst is er in verschillende vormen, afgestemd op uw wensen, behoeften en de grootte van uw bedrijf.

Direct Contact

085 27 31 111

WhatsApp Offerte per WhatsApp